3 Januari 2016

1:14 PG
Saya sering membaca buku-buku pasal kecemerlangan. Bagaimana nak jadi hebat.Bagaimana nak melihat  kanak-kanak  dapat membesar dengan riang, sihat tanpa sakit. Bagaimana nak jadi sihat bila dewasa.  Bagaimana nak skor straght A+ dalam SPM. Bagaimana nak dapat anugerah dekan setiap semester. Bagaimana nak dapat 1st class degree dan lain lain.

Dr Mohd Fadzilah Kamsah menulis beberapa buah buku untuk melahirkan pelajar cemerlang, skor banyak A. Salah satu aspek yang disebut beliau yg saya muatkan di sini adalah keperluan pada pemakanan yang bagus,  berzat kerana ia sangat diperlukan otak. Beliau menyebut beliau  CHOLINE sejenis nutrien yg sangat hebat dan boleh meransang otak untuk berfungsi hebat. Dan dinyatakan choline itu paling banyak dalam LECITHIN.

The National Academy of Sciences menyatakan choline  tersangat penting dalam diet harian sebab ianya berperanan besar dalam menyokong kecemerlangan otak. Tahu tak bagaimana ia berfungsi ?

Dalam otak kita terdapat billion sel neuron. Neuron ini saling berhubung antara satu sama lain untuk penghantaran maklumat. Choline adalah komponen  neurotrasmitter acetylcholine yang tersangat penting dalam keaktifan penghantaran mesej dalam otak. Cerdik atau lembap seseorang sangat bergantung pada fungsi neuro trasmitter ini. Laju neurotrasmitter ini…bijak….slow  neuro ini…lembap. Dan kelajuannya disumbangkan oleh choline dalam lecithin.
JADI….insyallah..nak cerdik, nak bijak, nak matang, nak kuat ingat, nak kuat hafaz quran, tak mau pelupa bila dah berumur…. ambil lecithin… 2 biji pagi, 2 biji petang…
Menarikya, choline yang terdapat dalam lecithin ini juga membantu kesihatan hati, jantung dan sistem pembiakan…. banyak fungsinya..

MENGAPA LECITHIN SHAKLEE ? MENGAPA?

Sebab ia dibuat dari bahan semulajadi bukan sintetik iaitu kacang soya asli.   Ini sangat penting.  Dan setiap 1 kapsul membekal 3.1 gram choline termasuk 468 mg phospthatidylcholine dan 282 mg phosphatidylinositol.. .hebat !!!   tak de pd jenama lain.
Dan berita gembira satu botol ( gambar di atas ) mengandungi 180 kapsul. Banyak tu. Gunalah tidak rugi..perubahan positif akan berlaku insyallah.
……. saya lampirkan testimoni dari sebahagian ribuan manusia yang saya dah bantu.

Testimoni :

Customer :
Terima kasihlah pada shaklee ( lecihin ) sbb anak dah tak mengantuk dalam  kelas. Sebelum makan lecithin cikgu dok tegur asyik tidor je dalam kelas.

Dr Hj Abdullah Ismail

0 ulasan:

Catat Ulasan